Julestemning året rundt

Julepynt over gaderne i december er hyggeligt, men hvorfor ikke pynte byen hele året? Mere stemning i gaderne.

Jeg tror, de fleste synes, at det giver en særlig stemning i byen, når julepynten bliver hængt ud over gaderne, men hvorfor ikke også hygge lidt ekstra f.eks når det er Påske, Pinse – eller bare når vi har lyst?

På husmurene ud mod de store handelsstrøg er der ophængskroge og strømkontakter til julepynt, og de kan selvfølgelig også bruges til ophæng af alt mulig andet f.eks. bannere, når der er valg. Men hvorfor ikke bruge dem til noget der virkelig pynter? Det kunne være spændende at give lokale kunstnere mulighed for at byde ind med ideer til dekoration af Frederiksbergs gader.

Byen får nogle helt nye kunstværker, som vil give os og byens gæster noget at kigge på og snakke om, og det vil skabe hyggelig stemning i gaderne, hvilket meget vel også kunne tiltrække flere kunder til de lokale butikker.

Det hele kan muligvis finansieres af kulturelle fondsmidler, men måske er der også nogle Frederiksberg-virksomheder, som kan have interesse i at støtte.

Har du kommentarer eller ideer, så send mig en mail på mail@c-henrik.dk eller besøg min Facebookside